Witam serdecznie!

Dzisiaj poćwiczymy czytanie ze zrozumieniem oraz pisanie opowiadania twórczego.

Temat: Komu i dlaczego - według starożytnych Greków-udało się sprowadzić nieszczęścia i śmierć na ludzi?

1. Przeczytaj tekst Wandy Markowskiej pt. "Puszka Pandory" (podręcznik str. 274-275).

2. Wykonaj pisemnie w zeszycie polecenie 3a,b oraz 5 str. 276.

3. Zastanów się i ustnie opowiedz wybranej osobie  przemyślaną opowieść na podstawie poznanego mitu (polecenie 2 str. 276 podręcznika).

 

 Temat: Piszemy opowiadanie twórcze na podstawie mitu

1. Napisz inną wersję opowieści o Pandorze tak, aby zakończenie było dla ludzkości szczęśliwsze.

Wskazówki:

- przemyśl do którego momentu Twoje opowiadanie będzie zgodne z tekstem mitu "Puszka Pandory",

- wyobraź sobie, co mogłoby się wydarzyć, żeby zakończenie opowieści było szczęśliwsze dla ludzkości, 

- napisz ramowy plan wydarzeń, składający się z 6 punktów (w formie równoważników zdań),

- napisz opowiadanie na podstawie zapisanego planu: wstęp-3 zdania, rozwinięcie- 10 zdań, zakończenie- 2 zdania.

Proszę, by Szymon Waszkiewicz, Michał Romanowicz, Julia Prokurat wysłali mi na adres klasy 5e to opowiadanie (Termin:17.05.2020).

Z przyjemnością informujemy, że do Szkoły Podstawowej im. Henryka  Sienkiewicza w Choroszczy trafiła mobilna pracownia multimedialna, o którą gmina Choroszcz zabiegała w konkursie #OSEWyzwanie jeszcze w 2019 roku. Uroczyście sprzęt „przywitali” i odebrali Dyrektor Szkoły – pani Ewa Zawistowska oraz Burmistrz Choroszczy Robert Wardziński.


temat: Fraktale w Scratchu i w Pythonie


Dzień dobry, 

Dzisiaj będziemy słuchać ze zrozumieniem (mam nadzieję) i rozwijać swoje słownictwo.

Przypominam też o poniedziałkowym teście.

Szczegóły w wirtualnym zeszycie.

Pozdrawiam,

asz