Temat: Pocztówka wielkanocna.

Wejdźcie na podany link i zobaczcie jak wyglądają pocztówki wielkanocne

https://www.google.pl/search?q=poczt%C3%B3wki+wielkanocne&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwisu7qF-sHoAhXjxIsKHTXAASEQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1536&bih=754 

W programie Paint wykonajcie swoją pocztówkę wielkanocną. Napiszcie też życzenia (literka A) i podpiszcie się imieniem i nazwiskiem. Pracę zapiszcie w swoim folderze pod nazwą pocztówka i prześlijcie ją  na maila klasowego do świąt wielkanocnych. Za pracę otrzymacie ocenę. Wysyłając nie zapomnijcie napisać przedmiot czyli Informatyka. Jeżeli ktoś nie ma komputera niech namaluje na kartce swoją pocztówkę lub wykona ją w inny sposób, a zdjęcie  prześle na maila klasowego. Życzę Spokojnych i Zdrowych Świąt Elżbieta Leszczyńska.

 

Drodzy uczniowie i rodzice  klasy 2 d!

Czwartek  02.04.2020

Edukacja matematyczna

Temat zajęć: Mnożenie i dzielenie liczb przez 9.

  • Podręcznik 62 ćw.1 – ustnie, ćw.3 lub 4 w zeszycie do edukacji matematycznej należy ułożyć i zapisać pytanie do wybranego zadania, zapisać rozwiązanie i odpowiedź.
  • Podręcznik s.63 ćw.2 ustnie.
  • Do zeszytu z edukacji matematycznej należy przepisać przykłady i je obliczyć:

 3x9=9x3=__             27:3=__               27:9=__              

4x9=9x4=__              36:4=__               36:9=__

4x9=4x10-4=40-4=36

3x9=3x10-3=30-3=27

2x9=2x10-2=20-2=18

  • Zeszyt ćwiczeń s.54 (cała strona pisemnie) - Jest to praca na ocenę. Należy zrobić zdjęcie i wysłać na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Termin nadsyłania zdjęć upływa 04.04.2020.
  • Zeszyt ćwiczeń s.55 - dwie tabelki – pisemnie,ćw.2,3,4 dla chętnych.

Edukacja polonistyczna

Temat zajęć: Pisownia wyrazów  z  „ch”.

  • Podręcznik s. 61 . Proszę przepisać do zeszytu do edukacji polonistycznej informacje w chmurce. Ćw. 1-ustnie.
  • Zeszyt ćwiczeń 52 ćw. 1,2,3,4 s.53 ćw.1

 Edukacja przyrodnicza

Temat zajęć: Poznanie zwyczajów bocianów na podstawie tekstu „Mój kalendarz pobytu w Polsce”.

 Załącznik 1 –bocian ciekawostki – na e-mail

  • Podręcznik s.64-65 – ustnie.

 Edukacja polonistyczna

Temat zajęć: Opisujemy bociana według planu.

 Film edukacyjny -  na e-mail

  • Podręcznik s.68-69 -ustnie.

Posłuchaj wierszyka o bocianie -  na e-mail

Posłuchaj piosenki o bocianie i żabie – na e-mail

Edukacja przyrodnicza

Temat zajęć: W świecie kina – spotkanie z przyrodą.

Informacje na e-mail

  • Praca domowa
  • Opis bociana – uzupełnij kartę pracy - na email

lub

jeśli masz ochotę opisz innego ptaka przylatującego do Polski wiosną (np. skowronek, czajka, żuraw, jaskółka, jerzyk, szpak, słowik, wilga, itp.). Musisz zgromadzić materiały (przeczytać w książkach przyrodniczych lub w Internecie informacje o wybranym ptaku). Na kartce (format A4) napisz opis ptaka. Możesz bazować na planie opisu zawartym w podręczniku strona 69. Pamiętaj o wstępie, rozwinięciu i zakończeniu. Każda część opisu rozpoczyna się od akapitu. W opisie zwracamy dużą uwagę na częste stosowanie przymiotników. Pod opisem narysuj ptaka.

 Jest to praca na ocenę. Należy zrobić zdjęcie i wysłać na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Termin nadsyłania zdjęć 04.04.2020.

 

Kolejne materiały do pracy w domu zostaną przesłane zgodnie z harmonogramem w poniedziałek 6 kwietnia.

 Pozdrawiam serdecznie Izabela Pęza

 

Drodzy uczniowie i rodzice  klasy 2 d!

W tym tygodniu opracowujemy blok tematyczny WIOSNA WŚRÓD PTAKÓW.

Środa 01.04.2020

 Edukacja matematyczna

Temat zajęć: Mnożenie i dzielenie liczb.

  • Podręcznik 56

ćw.1 –przepisz do zeszytu do edukacji matematycznej 4 dowolne przykłady i uzupełnij je,

ćw.2 – przepisz do zeszytu przykłady według wzoru:

5x7=5x4+5x3=_____

8x5=4x5+4x5=_____

4x6=2x6+2x6=______

  • W zeszycie do edukacji matematycznej:

 wykonaj ilustracje do działań:

 1x9=____   9x1=____          9:9=_______      9:1=_____

Pomocne będą ćwiczenia 5 i 6 w podręczniku s.56.

  • Zeszyt ćwiczeń s.50, ćw. 1,2 pisemnie.
  • Zeszyt ćwiczeń s.51 ćw. 1,4 pisemnie.
  • Załącznik - ćwiczenia - na e-mail

Edukacja polonistyczna

Temat zajęć: Pisownia wyrazów z  „ch”.  Części mowy: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki.

  • Podręcznik s. 59 . Proszę przepisać do zeszytu do edukacji polonistycznej informacje w chmurce. Ćw. 1 przepisać do zeszytu polonistycznego pary wyrazów:

ucho –uszko,

orzech – orzeszek,

dach –daszek,

duch – duszek,

mucha- muszka.

  • Zeszyt ćwiczeń s. 48 ćw. 1 wraz z podpunktem -pisemnie, ćw.2 lub 3 pisemnie.

Edukacja przyrodnicza

Temat zajęć: Wiosenne przyloty - dlaczego wiosną ptaki wracają do kraju?  Budowa ptaka. Budowa pióra.

Załącznik - ćwiczenia - na e-mail

  • Podręcznik s. 54-55. Proszę przeczytać wiersz. Ustnie ćw. 1,2,3,4,5.
  • Podręcznik s.58. Przeczytaj dokładanie informacje o tym, skąd się wzięły ptaki, jak są zbudowane oraz czy i dlaczego latają.
  • W zeszycie do edukacji polonistycznej narysuj pióro i podpisz elementy jego budowy. Pomocny będzie podręcznik s.58

 Kolejne materiały do pracy w domu zgodnie z wyznaczonym harmonogramem zostaną przesłane 2 kwietnia.

Pozdrawiam serdecznie Izabela Pęza

 

Witajcie Uczniowie! Szanowni Rodzice!

 

Dzisiaj rozpoczynamy omawianie szóstego rozdziału w podręczniku pt. PLAY TIME str. 48

 

Cel lekcji:

- poznajemy wyrazy związane z zabawą na świeżym powietrzu

 

1. Zaczynamy od słowniczka:

https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/picturedictionary/picturedictionary_06?cc=pl&selLanguage=pl

Kliknij na każdy obrazek i powtórz nazwę, jeśli potrzeba czynność powtórz, postaraj się zapamiętać

2. Aby poćwiczyć, wykonaj poniższe zadanie:

https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/games/games_06_1?cc=pl&selLanguage=pl

3. Czas na wykonanie zadania z podręcznika. Jest to ćwiczenie 1 str. 49. Zadanie to wykonaj w zeszycie przedmiotowym.

Otwórz zeszyt i napisz ex. 1 p. 49. popatrz na obrazki, pomyśl co mają dzieci. Następnie zapisz do zeszytu przykład 2 i 3. Podkreśl wstawione wyrazy.

Przy wykonaniu zadania skorzystaj ze słowniczka.

Zwróć uwagę, że zwrot I've got................... oznacza JA mam........

4. Teraz przechodzimy do zeszytu ćwiczeń. Należy wykonać zadanie 1 str. 48.

Dla osób, które nie mają zeszytu ćwiczeń dołączam zdjęcie tej strony (można wydrukować lub wykonać zadanie w zeszycie do języka angielskiego np. numer i nazwa).
https://drive.google.com/open?id=1eWn_du1uzjfqS2lyyfPSCNU0jU2OZXuM

5. Na koniec mam dla Was piosenkę pt. „The skateboard song”. Posłuchajcie i zastanówcie, jakie rzeczy poszukiwał bohater piosenki.

https://elt.oup.com/student/exploretreetops/level2/songs/songs_sp03?cc=pl&selLanguage=pl

Życzę miłej pracy!

Przypominam, że można skontaktować się ze mną przez maila klasowego. Proszę o informację na maila klasowego do poniedziałku 6 kwietnia, czy udało się wykonać wszystkie zadania.

 

Pozdrawiam

Monika Misijuk

 

 

Drodzy Rodzice i Uczniowie!

Poniższą wiadomość kieruję głównie do Rodziców, których dzieci uczęszczają na zajęcia logopedyczne, ale pozostali są również mile widziani :)

Kwarantanna się przedłużyła, co niestety nie wpływa pozytywnie na przebieg terapii logopedycznej. Jednak my wciąż możemy pracować z dziećmi i zadbać, by ich dotychczasowa praca nie poszła na marne. Poniżej zaprezentuję dwie platformy on-line, dzięki którym można bezpłatnie ćwiczyć w domu.

Pierwszą z nich jest absolutnie rewelacyjna Mimowa. Posiada kolorową szatę graficzną i wiele ciekawych opcji. Możemy poćwiczyć narządy artykulacyjne, wzbogacać zasób słów oraz poutrwalać właściwą wymowę wyrazów. Jedyne, co trzeba zrobić, to się zalogować. Link do strony:

Drugą propozycją jest strona Superbelfrzy RP. Można na niej grać w memory, wyszukiwać ukryte słowa, a także ćwiczyć słuch fonematyczny, który jest tak ważny dla czytania i pisania. To ciekawe rozwiązaniem, które spodoba się również uczniom starszym. Link do strony: http://www.superbelfrzy.edu.pl/category/gry-edukacyjne/logopedyczne/

Ponadto zachęcam do kontaktu ze mną Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz do powtarzania treści z zeszytów logopedycznych.

Życzę dużo zdrowia i optymizmu,

Magdalena Rutkowska