Witam Was bardzo serdecznie. 

Zbliżają się Święta Wielkanocne i proponuję Wam dziś do wysłuchania i obejrzenia piosenki związanej z nadchodzącym czasem radości.

https://www.youtube.com/watch?v=qKY9oeELKn4   

Życzę Wam Wesołych Świąt, dużo zdrowia i uśmiechu!  

I. Zbliża się Niedziela Palmowa

- Do obejrzenia krótki filmik (niecałe 2 min.) - Wjazd Jezusa do Jerozolimy  https://www.youtube.com/watch?v=mBBvNukgCsw

- Tym razem raczej nie pójdziemy do kościoła i nie weźmiemy ze sobą palm. Warto, jednak zadać sobie pytania:  Czy Jezus naprawdę jest moim Królem? Czy pamiętam o Nim w mojej codzienności? Czy spotykam się z Nim na modlitwie? Czy Go kocham? 

- Bez względu na odpowiedź, Jezus Cię kocha i zależy Mu na Tobie. To jest prawdziwy Król, Król Miłości.

- Odmów modlitwę, którą znasz np. Ojcze Nasz za wszystkich ludzi, aby jeszcze bardziej zaufali Bogu i mocniej Go pokochali.

- Posłuchaj piosenki "Dziękuję" https://www.youtube.com/watch?v=-ki96A1FH78 W trakcie wzbudź w sercu wdzięczność za wszystko, co masz.

II. Zbliża się także Wielki Czwartek – dzień, w którym świętujemy ustanowienie Eucharystii i kapłaństwa.

- Obejrzyj fragment Księgi Ksiąg https://www.youtube.com/watch?v=jK9NeNhxqsc

- Na Miłość Jezusa otwiera nas szczera modlitwa, spędzanie z Nim czasu. Miłość Boga jest tak wielka, że jeśli będziesz ją przyjmował, pozwalał Jezusowi wypełniać nią swoje serce,  nie będziesz zatrzymywać jej dla siebie. Zaczniesz promieniować miłością, ona rozleje się na innych. Będziesz chciał dzielić się dobrem z innymi ("umywanie nóg").

- W najbliższym czasie zrób coś miłego dla bliskiej osoby (np. miłe słowo, pomoc w czymś).

Odmów: Ojcze Nasz za kapłanów (lub inną modlitwę, którą znasz).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

BONUS ;)

- Zachęcam, żeby w naszych domach słuchać jak najmniej negatywnych informacji, a napełniać się tym, co daje pokój serca. Szczególnie w tym niełatwym czasie.

 „Jeśli posiejemy chwasty, nie zbierzemy fiołków.” Nasze uczucia i myśli będą odzwierciedlać to, czym karmimy nasze serce, oczy. To się naprawdę sprawdza, ale wymaga świadomej decyzji z naszej strony. 

- Zanurzmy siebie i swoją rodzinę w ramionach Chrystusa, w modlitwie, w Słowie Bożym. W tych czasach jest mnóstwo pięknej muzyki uwielbieniowej w Internecie, z której na co dzień można czerpać wiarę, nadzieję, radość, pokój (nie tylko dla dzieci). Tam, gdzie Bóg jest uwielbiany, tam jest Jego Obecność. Atmosfera duchowa wokół nas zmienia się.

Chętnym rodzicom polecam dwie niesamowite piosenki na czas Wielkiego Tygodnia, wykonane przez naszą lokalną Scholę Adonai. Ta muzyka może wzbudzić w nas wdzięczność wobec tego jak wiele otrzymaliśmy od Chrystusa.

Ocaliłeś mnie - https://www.youtube.com/watch?v=FvHTxvpymlw

Płacz Jana - https://www.youtube.com/watch?v=3mept50mDgY

Pozdrawiam serdecznie i błogosławię +

Marta Perkowska

P.S. Bóg jest dobry! Cały czas!

Serdecznie zapraszam, 

do wzięcia udziału w dyżurze wychowawcy ONLINE,

który odbywać się będzie w każdy piątek o godzinie 10:00

za pośrednictwem aplikacji SKYPE.

Dane do wideorozmowy, spotkania grupowego (link), zostały wysłane na e-maila klasowego.

Będzie mi niezmiernie miło zobaczyć wszystkich uczniów i opiekunów,

do zobaczenia już jutro,

z pozdrowieniami i utęsknieniem,

wychowawca klasy

 

Drodzy Rodzice,

poniżej przedstawiam rozkład materiału na najbliższe dni:

 

Temat 1: Wiosna w sztuce.

1. Odsłuchaj plik muzyczny Antoniego Vivaldiego pt. "Wiosna". Zapoznaj się z muzyką instrumentalną, w której kompozytor stara się różnymi środkami muzycznymi naśladować wszelkie zjawiska pozamuzyczne. Spróbuj zinterpretować utwór ruchem. Możesz wykorzystać do tego atrybut, np. taniec z chustą. 

2. Po recytacji wiersza (przez rodzica lub rodzeństwo) Janiny Halagardy pt. "Kaczeńce", odpowiedz jak wyglądały kwiaty, prezentowane w utworze.

3. Porównaj wygląd kwiatów, z obrazami Józefa Chełmońskiego pt. "Kaczeńce", "Bociany", i "Żurawie o poranku".

Zastanów się czym różni się muzyka, obraz i utwór. Jakie mogą wywoływać w Tobie emocje? Jakie mają charakterystyczne elementy jako sztuka. 

4. "Barwne kwiaty"- praca plastyczna, wybraną techniką:
*malowanie farbą,

*wydzieranie z kolorowego papieru lub bibuły,

*stemplowanie (według uznania), malowanie patyczkami,

*przyklejanie ziaren zbóż i słonecznika,

5. PLAC ZABAW_Karta pracy: Przeliczanie elementów na ilustracji, wpisywanie właściwych liczb.

 

Temat 2: Żegnamy Marzannę.

1. Obejrzyj film edukacyjny pt. "Wiosna-pierwsze oznaki w przyrodzie". Porozmawiaj z rodziną o zwiastunach wiosny: topnienie śniegu, pojawienie się listków na drzewach, powrót ptaków z ciepłych krajów etc. Zapoznaj się z ludowym zwyczajem, który dotyczy pożegnania zimy, jakim jest topienie marzanny. 

Od dawna w różnych regionach Polski znane są obrzędy, związane z topnieniem. Marzanna to kukła, wykonana najczęściej ze słomy, ubrana w biały strój. Była symbolem srogiej zimy i choroby, przez którą cała przyroda, zasnęła pod grubą warstwą śniegu. Ludzie czekając na nadejście wiosny, palili i wrzucali marzannę do wody. Uważano, że topnienie spowoduje nadejście wiosny. Marzannę wynoszono ze wsi całą gromadą. Robiono to po zabawie albo w jej trakcie. Niesiono ją, trzymano wysoko, a następnie wrzucano do wody. Przede wszystkim, wierzono, iż oddanie marzanny władcom wód, spowoduje urodzaj na polach.

A) Odsłuchanie wiersza Jadwigi Jałowiec pt. "Marzanna".

B) Obserwacja ilustracji (Jak wygląda Marzanna?).

C) Nauka rymowanki: "Marzanno, Marzanno, Ty zimowa panno, już Ciebie żegnamy, bo wiosnę witamy".

D) Zabawa językowa "Żegnamy marzannę". Ćwiczymy pamięć, razem z rodzicem podajemy skojarzenia:

Razem z Marzanną żegnamy.... (należy dokończyć zdanie): śnieg, śnieżycę, mróz, Mikołaja, zimowe ubrania etc. Zabawa polega na tym, aby jednocześnie starać się podać w kolejności skojarzenia innych uczestników. 

2. "Nasza Marzanna"- wspólnie wykonujemy prace plastyczną płaską (krepina, kolorowy papier, ścinki materiałów, tasiemki, taśma klejąca, włóczki, nożyczki, klej itd.). Możesz posłużyć się szablonem. 

Podczas pracy posłuchaj piosenki pt. "Marzanno, marzanno, ty zimowa panno" (yt)

3. PLAC ZABAW_Karta pracy: kącik grafomotoryczny: kolorowanie pól zgodnie z kodem.

4. "Domino wyrazowe"- zabawa, polegająca na samodzielnym tworzeniu wyrazów. 

 

 

Przypominam, iż dyżur wychowawcy, odbędzie się w najbliższy piątek (05.04.2020) o godzinie 10:00.

 

Zapraszam serdecznie,

i oczywiście życzę pomyślności, entuzjazmu oraz zdrowia najbliższym, 

 

wychowawca: Dominika Guzewicz-Kuberska

 

Witajcie Uczniowie! Szanowni Rodzice!

 

1. Dzisiejsze spotkanie z językiem angielskim rozpoczynamy piosenką o zwierzętach , posłuchajcie i obejrzyjcie:

https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

 

Po wysłuchaniu piosenki:

postarajcie się wymienić wszystkie zwierzątka, o których była mowa w piosence

 

2. Teraz czas na historyjkę.

Klikamy na stronę: https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia, następnie na Bugs Team Starter, potem historyjki audio (pobierz nagranie 2.08).

 

Jeśli macie podręcznik w domu. Nagranie jest również na płycie.

 

Obrazki do historyjki znajdują się w podręczniku na str. 38 lub na stronie poniżej:

 

https://drive.google.com/open?id=1JPdztf2SqvMSDircIOebIpUIHqjoDMm0

 

Po wysłuchaniu historyjki:

Odpowiedz na pytanie: Jakie zwierzę wygrało wyścig?

 

Życzę miłej pracy!

Przypominam, że można skontaktować się ze mną przez maila klasowego. Proszę o informację na maila klasowego do poniedziałku 6 kwietnia, czy udało się wykonać wszystkie zadania.

 

Pozdrawiam

Monika Misijuk