Jeśli ktoś ma jakieś pytania lub chciałby się umówić na konsultacje internetowe lub telefoniczne, proszę o e-mail na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Proszę również, aby osoby, które mają zaległości w zaliczaniu modlitw, wysłały mi nagrania (tabelka w zeszycie). Zostaną wykorzystane jedynie w celu ocenienia. Przypominam II semestr: luty – Ojcze Nasz, marzec – Zdrowaś Maryjo.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Warto rozłożyć lekcje na dwa razy.

I. Zbliża się Niedziela Palmowa

- Do obejrzenia krótki filmik (niecałe 2 min.) - Wjazd Jezusa do Jerozolimy  https://www.youtube.com/watch?v=mBBvNukgCsw

- Następnie komentarz do Niedzieli Palmowej. Gienek niestety sepleni. Pod tym względem lepiej nie brać z niego przykładu ;).  https://www.youtube.com/watch?v=IJLaQ7vfeS4 (niecałe 3 min.)

- Tym razem raczej nie pójdziemy do kościoła i nie weźmiemy ze sobą palm. Warto, jednak zadać sobie pytania:  Czy Jezus naprawdę jest moim Królem? Czy pamiętam o Nim w mojej codzienności? Czy spotykam się z Nim na modlitwie? Czy Mu ufam? Czy Go kocham?  Kiedy mam problem, czy zastanawiam się, co zrobiłby Jezus na moim miejscu? Czy zadaję Mu pytania? Czy On mnie w ogóle obchodzi? Czy chcę Go poznawać?

- Bez względu na odpowiedź, Jezus Cię kocha i zależy Mu na Tobie. To jest prawdziwy Król, Król Miłości.

Posłuchaj piosenki "Dziękuję"  https://www.youtube.com/watch?v=-ki96A1FH78 Staraj się w sercu wzbudzić wdzięczność za wszystko, co masz.

Napisz w zeszycie „Jezu, mój Królu, dziękuję Ci.” i narysuj lub napisz pod spodem za co dziękujesz Jezusowi (minimum 5 spraw, osób, czy rzeczy).

- Zachęcam do wspólnej modlitwy rodzinnej. Można ją wydrukować i na nowo zaprosić Jezusa do swojego życia, np. w Niedzielę Palmową. Rodzice mogą czytać, dzieci powtarzać.

Jezu dziękuję Ci za to, że mnie kochasz

i że na Twoją miłość nie muszę zasługiwać.

Postanowiłeś mnie kochać, kiedy mnie stworzyłeś

i nigdy nie przestaniesz.

Dziękuję, że zależy Ci na mnie i na mojej rodzinie.

Na nowo oddaję Ci dzisiaj moje życie.

Ty bądź Panem: mojego serca, moich myśli, moich emocji.

Postaw anioła na straży moich ust, abym nie narzekał i nie krytykował.

Niech z moich ust płyną słowa wdzięczności.

Rozgość się w moim domu.

Poddaję pod Twoje panowanie wszystko, co dotyczy mnie i mojej rodziny;

nasze relacje, zdrowie, pracę, naukę, czas wolny, finanse.

Jezu, ucz mnie przebaczenia i cierpliwości.

Jezu, uzdrawiaj nasze zranienia.

Jezu, ufam Tobie. Jezu, chce Cię kochać.

Amen.

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

II .Zbliża się także Wielki Czwartek – dzień, w którym świętujemy ustanowienie Eucharystii i kapłaństwa.

- Obejrzyj fragment Księgi Ksiąg https://www.youtube.com/watch?v=jK9NeNhxqsc

- Na Miłość Jezusa otwiera nas szczera modlitwa, spędzanie z Nim czasu. Miłość Boga jest tak wielka, że jeśli będziesz ją przyjmował, pozwalał Jezusowi wypełniać nią swoje serce,  nie będziesz zatrzymywać jej dla siebie. Zaczniesz promieniować miłością, ona rozleje się na innych. Będziesz chciał dzielić się dobrem z innymi ("umywanie nóg").

- W najbliższym czasie zrób coś miłego dla bliskiej osoby (np. miłe słowo, pomoc w czymś).

Odmów: Ojcze Nasz za kapłanów i Zdrowaś Maryjo za wszystkich ludzi, aby jeszcze bardziej zaufali Bogu i mocniej Go pokochali.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BONUS ;)

- Zachęcam, żeby w naszych domach słuchać jak najmniej negatywnych informacji, a napełniać się tym, co daje pokój serca. Szczególnie w tym niełatwym czasie.

 „Jeśli posiejemy chwasty, nie zbierzemy fiołków.” Nasze uczucia i myśli będą odzwierciedlać to, czym karmimy nasze serce, oczy. To się naprawdę sprawdza, ale wymaga świadomej decyzji z naszej strony. 

- Zanurzmy siebie i swoją rodzinę w ramionach Chrystusa, w modlitwie, w Słowie Bożym. W tych czasach jest mnóstwo pięknej muzyki uwielbieniowej w Internecie, z której na co dzień można czerpać wiarę, nadzieję, radość, pokój (nie tylko dla dzieci). Tam, gdzie Bóg jest uwielbiany, tam jest Jego Obecność. Atmosfera duchowa wokół nas zmienia się.

Chętnym rodzicom polecam dwie niesamowite piosenki na czas Wielkiego Tygodnia, wykonane przez naszą lokalną Scholę Adonai. Ta muzyka może wzbudzić w nas wdzięczność wobec tego jak wiele otrzymaliśmy od Chrystusa.

Ocaliłeś mnie - https://www.youtube.com/watch?v=FvHTxvpymlw

Płacz Jana - https://www.youtube.com/watch?v=3mept50mDgY

Pozdrawiam serdecznie i błogosławię +

Marta Perkowska

P.S. Bóg jest dobry! Cały czas!

Temat: Pisanka wielkanocna.

Wiem, że część z was ma na komputerze założony swój folder (żółtą teczkę). Jeśli nie macie folderu, poproście rodzica, aby razem z wami go założył. Będziecie mogli zapisywać tam swoje prace z informatyki i nie tylko.

Z pomocą rodzica wejdźcie na podany link i zobaczcie jak wyglądają pisanki.

https://www.google.pl/search?hl=pl&q=pisanki+wielkanocne&tbm=isch&chips=q:pisanki+wielkanocne,g_1:tradycyjne 

Otwórzcie program Paint i narysujcie pisankę ( u góry klikamy w elipsę czyli jajko). Pokolorujcie ją i ozdóbcie np. rysując szlaczki, kropki itp. Kliknijcie u góry w literkę A narysujcie prostokąt i napiszcie krótkie swoje życzenia np. Wesołego Alleluja itp. , podpiszcie się imieniem i nazwiskiem. Możecie dorysować do obrazka wiosenne elementy np. trawę, kwiatki itp. Swoją pracę zapiszcie w swoim folderze i prześlijcie ją na maila klasowego do świąt wielkanocnych. Za pracę otrzymacie ocenę. Wysyłając nie zapomnijcie napisać przedmiot czyli Informatyka. Jeżeli ktoś nie ma komputera niech namaluje na kartce swoją pocztówkę lub wykona ją w inny sposób, a zdjęcie  prześle na maila klasowego. Dziękuję rodzicom za pomoc. Życzę Spokojnych i Zdrowych Świąt Elżbieta Leszczyńska.

Witam, przesyłam pracę na 03.04.2020r. i  na 06. 03. 2020r.

03.04.2020r.

ed. społeczna- układanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej i tekstu "Przygoda na zakupach"

- podręcznik str.25 ćw.1- w zeszycie w linię zapisać zdania zgodnie z kolejnością wydarzeń w historyjce(zdania są pod historyjką), ułożyć i zapisać odpowiedź na ostatnie pytanie.

ed. polonistyczna- czytanie sylab, wyrazów i zdań z dwuznakiem "Sz, sz"

- podręcznik str.26- ustnie wykonać polecenia pod tekstem

- ćwiczenia str.18- przeczytać wspólnie z rodzicem tekst, ustnie odpowiedzieć na pytania do tekstu

ed. matematyczna- wprowadzenie pojęcia "grosz"

- podręcznik str.27- ćw.1,2 ustnie, podręcznik str.29- ćw.1,2,4 ustnie( proszę na podstawie monet złotowych i groszowych wytłumaczyć, że monety groszowe łączymy z groszowymi, złotowe do złotych, zapisujemy np.5zł 2gr)

- w zeszycie do matematyki zapisać:

Praca w domu 03.04.2020r.

1 grosz to 1 gr

Monety to 1gr, 2gr, 5gr, 1zł, 2zł, 5zł

Banknot to 10zł.

2gr<2zł, 5zł>5gr, 10gr<10zł

- pod spodem zapisać i wykonać obliczenia z podręcznika str.29 ćw.3

- ćwiczenia cz.4, str.21- zapisać obliczenia do ilustracji, zrobić zdjęcie i wysłać na klasowego maila do 06.04.2020r.(na ocenę)

06.04.2020r.

ed. polonistyczna- czytanie i pisanie dwuznaku "Sz,sz"

- podręcznik str.28- czytać tekst, ustnie odpowiedzieć na pytania do tekstu

- ćwiczenia str.20, kaligrafia str.39- ćwiczenia w pisaniu

- w zeszycie w linię zapisać

Praca w domu 06.04.2020r.

1 linijka małego "sz", pod spodem 1 linijka"Sz", niżej następujące wyrazy

gruszka, g-r-u-sz-k-a, g-r-u-s-z-k-a

mysz, m-y-sz, m-y-s-z

Szymon, Sz-y-m-o-n, S-z-y-m-o-n

ed.matematyczna- wprowadzenie liczby 13

- podręcznik str.36, ćw.1,2,3,4-ustnie

- ćwiczenia cz.4 str.26

- w zeszycie w kratkę zapisać

Praca w domu 06.04.2020r.

- narysować 10 kółek niebieskich i 3 czerwone, pod spodem zapisać 2 linijki liczby 13, niżej zapisać działania 10+3=13, 13-3=10, 13-10=3

ed.techniczna- wykonanie karty świątecznej z okazji Wielkanocy

Rozmowa na temat elementów występujących na kartach wielkanocnych. Kiedy i komu wysyłamy karty? Czego życzymy?(proszę skorzystać z podręcznika str.82 ćw.1,2, obejrzeć karty z poprzednich lat jeśli są takie w domu)

Wykonajcie kartę z okazji Wielkanocy według własnego pomysłu, zróbcie zdjęcie, wyślijcie na maila klasowego( na ocenę) oraz np. do babci, dziadka, cioci, kuzynów

wych. fizyczne- pokonywanie toru przeszkód- ustawcie tor przeszkód według własnego pomysłu, można wykorzystać krzesła, stół, łóżko, plastikowe butelki, kocyk.

Pozdrawiam i życzę dużo zdrowia. Następne zadania zadam w poniedziałek na wtorek i środę, a potem......trochę wolnego, zbliżają się święta.

 

 

 

Witam, na prośbę Rodziców zadaję pracę z wyprzedzeniem.

Praca na 01.04.2020r.

ed. polonistyczna- Czytanie wiersza Jana Brzechwy "Prima aprilis"

- podręcznik str.39- przeczytać z rodzicem wiersz, ustnie odpowiedzieć na pytania do tekstu

- ćwiczenia str.16- ćwiczenia w pisaniu

- w zeszycie w linię zapisać

Praca w domu 01.04.2020r.

1 kwietnia mamy dobry humor, bo jest Prima aprilis.

- pod spodem narysować(w zeszycie) jedną postać z wiersza "Prima aprilis" i podpisać ilustrację wybierając zdanie z wiersza np. W niebie fruwała krowa stuletnia.

ed. matematyczna- dodawanie i odejmowanie w zakresie 12

- ćwiczenia str.19

Praca na 02.04.2020r.

ed.polonistyczna- Czytanie tekstu Doroty Niewoli "Chwalipięta"

- podręcznik str.22, przeczytać z rodzicem tekst, ustnie odpowiedzieć na pytania do tekstu

- czytać zdania podręcznik str.23

- w zeszycie zapisać zdania(uzupełnić na podstawie tekstu podr.str.23)

Praca w domu 02.04.2020r.

Hubert lubi.........., a Michał..................Jestem...................(wpisać swoje imię). Ja lubię..........................

ed.społeczna- Rozmowa o tym czym można się chwalić, a czym nie. Rozmowa o zróżnicowaniu finansowym rodzin, dlaczego nie należy dokuczać dzieciom z rodzin o trudniejszych warunkach.

ed. muzyczna- Piosenka "Witamy wiosnę"- nauka słów i melodii (proszę skorzystać z youtube)https://www.youtube.com/watch?v=UGZyue_EaP8

 

Treść ukaże się klikając w tytuł