Szczegóły po kliknięciu hasła j. angielski
Good morning / Good afternoon / Good evening Mateusz!
Lesson 231 (two hundred and thirty-one)
Thursday, 22nd October 2020
Topic: Writing time. Writing a story
Dzisiaj pisaliśmy historyjkę na podstawie obrazków. Proszę zajrzeć na stronę 31 podręcznika. W ćwiczeniu 9 mamy 6 obrazków. Nad nimi podane są czasowniki do wykorzystania a pod obrazkami jak należy rozpocząć kolejny fragment opowiadania.
Proszę abyś napisał historyjkę o tym co przydarzyło się Kate (tak nazwaliśmy bohaterkę). Pamietaj aby czasowniki, które wykorzystasz umieścić w historii w formach czasu przeszłego.
Po napisaniu porównaj swoją relacje z wersją, którą napisaliśmy wspólnie podczas lekcji. Znajdziesz ją na końcu tego postu.
Homework:
TELLING A FASCINATING STORY
Napisz relację z przeszłego wydarzenia. Wydarzenie powinno mieć dramatyczny, zabawny albo zaskakujący przebieg. Historie typu: John wstał, poszedł do szkoły, wrócił ze szkoły, poszedł spać. - odpadają.
Historyjka nie musi być prawdziwa. Może być zmyślona, podobnie jak jej bohaterowie. Proszę uruchomić wyobraźnię! W końcu przymiotnik fascinating zobowiązuje.
Historyjka musi mieć tytuł.
Oczekuję, że wykorzystasz w swojej relacji:
- czas przeszły prosty, of course
- spójniki (np. one day, first, next, meanwhile, eventually, etc.) – nadają opowiadaniu dynamikę
- przysłówki (np. slowly, fast, early, unfortunately, etc.) - ubarwiają relację
limit słów- 50-100
słowem jest wszystko z wyjątkiem znaku interpunkcyjnego
a = 1 wyraz the = 1 wyraz in =1 wyraz 2010 = 1 wyraz 5 June 2020 = 3 wyrazy
deadline: Wednesday, 28th October 2020
GOOD LUCK
see you soon,
asz
historyjka napisana w klasie
One day Kate got up early. She had breakfast and left home. First she caught a train. She spent 30 minutes there. When Kate got off the train a thief took her bag. She shouted loudly. Then a police officer ran fast after the robber. Next the policeman caught the thief and gave the bag to Kate. She smiled happily.
Na purpurowo zdania, które dodaliśmy aby ubarwić relację.