Dzień dobry!

Zapraszam na lekcję chemii. Proszę przed rozpoczęciem lekcji przygotować podręcznik. Temat w podręczniku od strony 151.

Temat: Obliczenia stechiometryczne

Proszę zapoznajcie się z filmem:

https://drive.google.com/open?id=1WNeoEKWqvFtfecWPTCKsfaqU1zlED3FP

 

Zdjęcia wykonanych poleceń proszę przesłać na maila klasowego do piątku (godz. 18)

Na platformie NUADU czeka TYLKO DLA OSÓB CHĘTNYCH kilka zadań.

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy.

Zadanie 2: skoczność

Sprawdź skoczność swoją i osób najbliższych. Uzyskaj zgodę i akceptację swoich opiekunów.Wybierzcie czas dogodny dla wspólnej zabawy. Przeprowadź wszystkim rozgrzewkę stosowną do miejsca w którym możecie poćwiczyć, w tym trudnym czasie.

Wykonaj próbę: Skocz w dal z miejsca z półprzysiadu wspomagając się obustronnym wymachem ramion z dołu w przód. Zmierz odległość własnymi stopami rozpoczynając pomiar od miejsca gdzie postawiłeś piętę nogi najbliższej linii startowej odbicia. Liczba prób dowolna. Zanotuj najlepsze osiągnięte wyniki, płeć i wiek wszystkich, którzy wykonają próbę razem z Tobą.Będą potrzebne!!!!!!!

Od 01.04.2020 zaprojektuj i załóż DZIENNIK WŁASNEJ AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ, rozpocznij w nim notowanie wykonywanych nie mniej niż 4 razy w tygodniu prób szybkości(1), skoczności(2) i od najbliższej środy: wytrzymałości(6). Zachowaj codziennie kolejność wykonywanych prób, w dzienniku notuj jedynie „wynik dnia”. Dodatkowo jeżeli zechcesz, od pozycji siódmej notuj własne zadania które wybrałeś lub wybierzesz samodzielnie, dostosowując je do swoich zainteresowań, możliwości lub celowości kompensacyjnych np: zręczność, rzuty do celu lub na odległość, odbicia piłek, żonglerka rękoma, stopami, głową itp. Poniżej zamieszczam przykładowy tygodniowy dziennik.

ZADANIE

/PRÓBA

1 dzień WF

wtorek

2 dzień WF

3 dzień WF

4 dzień WF

sobota

niedziela

WYNIK TYGODNIA

1 szybkość

 

 

 

 

 

 

 

 

2 skoczność

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

6 wytrzymałość

 

 

 

 

 

 

 

 

7 ………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

8 ………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

n ………………..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zachowaj dziennik.

PAMIĘTAJ wszystkie Twoje działania wykonujesz DLA SIEBIE!!!!!

Nie zawyżaj wyników, istotne są: AKTYWNOŚĆ i SYSTEMATYCZNOŚĆ.

 

 

 kl.8

Temat : Kanada – środowisko przyrodnicze

Proszę przeczytać temat ze strony 132- 137 i dokończyć  w zeszycie przedmiotowym zdania :

  1. Kanada – położenie geograficzne - …………………………………, stolica - ……………….

powierzchnia- …………………… , liczba ludności - ……………………….

  1. Klimat Kanady ( 3 strefy klimatyczne ) - …………………………………………..
  2. Ukształtowanie powierzchni – Kordyliery, Góry Skaliste, Nizina Hudsońska- południkowy przebieg krain geograficznych ( mapka s. 132)
  3. Opisz krótko wpływ prądów morskich na klimat ( s.134-135)
  4. Rolnictwo Kanady – użytki rolne 7 % powierzchni, żyzne gleby południowo- wschodnia część kraju, naturalne pastwiska, farmy.
  5. Surowce naturalne Kanady - ………………………………

Miłej pracy życzę kochani. Termin do 6 kwietnia.

Dla osób chętnych , którzy chcą otrzymać dobrą ocenę praca dodatkowa – plakat na ,,Światowy Dzień Wody” zachęcający do oszczędzania wody oraz list do kolegi/koleżanki z Kenii  w języku angielskim. Zdjęcia prac można przesyłać na mojego messengera  na FB lub na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

                                                                 Weź mnie ze sobąlaughing

Instrukcja: Przez 5 dni (od 31.03)masz do wyboru jedną karteczkę, wyrwij ją i wykonuj zadania na niej napisane z zachowaniem poprawności wykonywania ćwiczeń. Ćwiczenia możesz wykonywać przy ulubionej muzyce, przed domem, w lesie (z zachowaniem zalecanych zasad bezpieczeństwa).

§  10sek x 3 bieg z wysokim unoszeniu kolan,

§  10x przysiad (zwróć uwagę, żeby kolano nie wyprzedzało stopy),

§  10x brzuszki z klaśnięciem pod kolanem,

§  10x leżenie na brzuchu, jednoczesne uniesienie rąk i nóg, przytrzymanie 3-5sek,

§  wypij szklankę wody laughing

 

Całość powtórzyć trzy raz

§  10sek x 3 pajacyki,

§  5 x przysiad z wyskokiem,

§  5x pompka

§  10sek x 3 rowerek

§  zjedz surowe warzywo lub owoc (jeśli nie posiadasz w domu omiń ten punkt)

 

Całość powtórz trzy razy

§  dzień wolny od wf,

§  dzień bez słodyczy,

§  2x pomoc któremuś z rodziców laughing

§  10min przebywanie na świerzym powietrzu z zachowaniem zasad bezpieczeństwa

 

 

§  10sek bieg w miejscu,

§  10x  5sek deska,

§  10x 5sek krzesełko,

§  10x 10sek przekładamy pod kolanem zabawki (np. miś, klocki),

§  wypij szklankę wody

 

Całość powtórz trzy razy

 

§  10sek x 3 skip C ,

§  10x skłony do prawej nogi, do środka, do lewej nogi,

§  10sek 3 scyzoryk brzuch mocno napięty,

§  przyciąganie kolan do klatki piersiowej w podporze (jak pompki,)

§  10min przebywanie na świerzym powietrzu z zachowaniem zasad bezpieczeństwa

 

Całość powtórz trzy razy