Kliknij w tytuł
Drodzy uczniowie, drodzy rodzice!
Witam Was w kolejnym tygodniu! Dzisiaj, w dalszym ciągu ćwiczymy nazwy produktów spożywczych oraz wyrażanie upodobań kulinarnych.
Zacznijcie od przypomnienia, w jaki sposób mówimy, że coś lubimy (I like…) i nie lubimy (I don’t like…)
Na rozgrzewkę proponuję zadania online:
https://wordwall.net/pl/resource/1504836/angielski/i-like
https://wordwall.net/pl/resource/943030/angielski/unit-6-klasa-1-%c4%87wiczenie-1-str-51
dopasowujecie obrazki do zdań, po dopasowaniu wszystkich klikacie prześlij odpowiedzi- wyświetli się wynik- jest to informacja dla Was jak poradziliście z zadaniem, jeśli coś Wam pójdzie nie tak, można się poprawić.
A teraz czas na zeszyt ćwiczeń-zaczynamy od strony 52:
Ćwiczenie 1- W podanych liniach dopisujecie zgodnie ze swoimi preferencjami: I like (jeśli lubicie) lub I don’t like (jeśli nie lubicie). Następnie zgodnie z tym co widzicie na ilustracji zakreślacie- bierzecie w pętelkę właściwy wyraz spośród podanych dwóch (na końcu zdania, oddzielone od siebie ukośnikiem- tak jak w przykładzie).
*dzieci, które nie mają ćwiczeń korzystają z wersji elektronicznej. Jeśli macie możliwość, można wydrukować, jeśli nie- zapisujecie zdania w zeszycie.
Ćwiczenie 2- w ramce po lewej stronie macie wypisanych 5 produktów. Wybierzcie spośród nich 3 takie, które nosicie do szkoły w pudełku na drugie śniadanie (lub takie, które chcielibyście mieć). Narysuj je w pudełku i uzupełnij zdanie poniżej- wpiszcie nazwy tych produktów, które narysowaliście korzystając z wzoru w ramce.
*dzieci korzystające z wersji elektronicznej- rysują w zeszycie i zapisują zdanie pod rysunkiem.
Strona 53-
Ćwiczenie 1- poprawiacie po śladzie wyrażenia, następnie zgodnie z nimi dorysowujecie buźki- uśmiechniętą tam gdzie jest I like i smutną tam gdzie jest I don’t like. Następnie łączycie zdanie z właściwym obrazkiem.
*dzieci korzystające z wersji elektronicznej- narysujcie buźki, przy nich napiszcie zdania w zeszycie, obok nich narysujcie właściwy produkt
Ćwiczenie 2- Popatrzcie na miny bohaterów i dopiszcie w każdym zadaniu, czy ta postać lubi ( I like) czy nie lubi (I don’t like) podanego produktu. Spróbuj przeczytać zdanie na głos.
*dzieci korzystające z wersji elektronicznej- wpisujecie zdania do zeszytu.
Wersja elektroniczna ćwiczeń:
Proszę państwa! Będę prosiła o przesłanie zdjęć prac dzieci- po kilka osób- będę oceniała te prace jako pracę domową, oceny pojawią się w dzienniku.
Poproszę o zdjęcie z poprzedniej lekcji (strona 51 w ćwiczeniach) następujące osoby:
Hubert Baranowski
Maja Jarosz
Łukasz Kuciński
Hubert Rojecki
Malwina Warniełło
na maila klasy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do czwartku 07.05 do godz.19.00
Jeśli mają państwo jakieś problemy techniczne lub jakiekolwiek inne sprawy proszę pisać na maila klasy. W tytule proszę wpisać moje nazwisko lub j. angielski.
Pozdrawiam serdecznie,
Życzę miłego tygodnia!
Monika Kuchcińska