Kliknij w tytuł

Drodzy uczniowie, drodzy rodzice!

Witam Was w kolejnym tygodniu! Dzisiaj, w dalszym ciągu ćwiczymy nazwy produktów spożywczych oraz wyrażanie upodobań kulinarnych.

Zacznijcie od przypomnienia, w jaki sposób mówimy, że coś lubimy (I like…) i nie lubimy (I don’t like…)

Na rozgrzewkę proponuję zadania online:

https://wordwall.net/pl/resource/1504836/angielski/i-like

https://wordwall.net/pl/resource/943030/angielski/unit-6-klasa-1-%c4%87wiczenie-1-str-51

dopasowujecie obrazki do zdań, po dopasowaniu wszystkich klikacie prześlij odpowiedzi- wyświetli się wynik- jest to informacja dla Was jak poradziliście z zadaniem, jeśli coś Wam pójdzie nie tak, można się poprawić.

A teraz czas na zeszyt ćwiczeń-zaczynamy od strony 52:

Ćwiczenie 1- W podanych liniach dopisujecie zgodnie ze swoimi preferencjami: I like (jeśli lubicie) lub I don’t like (jeśli nie lubicie). Następnie zgodnie z tym co widzicie na ilustracji zakreślacie- bierzecie w pętelkę właściwy wyraz spośród podanych dwóch (na końcu zdania, oddzielone od siebie ukośnikiem- tak jak w przykładzie).

*dzieci, które nie mają ćwiczeń korzystają z wersji elektronicznej. Jeśli macie możliwość, można wydrukować, jeśli nie- zapisujecie zdania w zeszycie.

Ćwiczenie 2- w ramce po lewej stronie macie wypisanych 5 produktów. Wybierzcie spośród nich 3 takie, które nosicie do szkoły w pudełku na drugie śniadanie (lub takie, które chcielibyście mieć). Narysuj je w pudełku i uzupełnij zdanie poniżej- wpiszcie nazwy tych produktów, które narysowaliście korzystając z wzoru w ramce.

*dzieci korzystające z wersji elektronicznej- rysują w zeszycie i zapisują zdanie pod rysunkiem.

Strona 53-

Ćwiczenie 1- poprawiacie po śladzie wyrażenia, następnie zgodnie z nimi dorysowujecie buźki- uśmiechniętą tam gdzie jest I like i smutną tam gdzie jest I don’t like. Następnie łączycie zdanie z właściwym obrazkiem.

*dzieci korzystające z wersji elektronicznej- narysujcie buźki, przy nich napiszcie zdania w zeszycie, obok nich narysujcie właściwy produkt

Ćwiczenie 2- Popatrzcie na miny bohaterów i dopiszcie w każdym zadaniu, czy ta postać lubi ( I like) czy nie lubi (I don’t like) podanego produktu. Spróbuj przeczytać zdanie na głos.

*dzieci korzystające z wersji elektronicznej- wpisujecie zdania do zeszytu.

Wersja elektroniczna ćwiczeń:

https://elt.oup.com/elt/students/exploretreetops/lessons/explore-treetops-kl-1-workbook-units-3-8.pdf?cc=pl&selLanguage=pl

Proszę państwa! Będę prosiła o przesłanie zdjęć prac dzieci- po kilka osób- będę oceniała te prace jako pracę domową, oceny pojawią się w dzienniku.

Poproszę o zdjęcie z poprzedniej lekcji (strona 51 w ćwiczeniach) następujące osoby:

Hubert Baranowski

Maja Jarosz

Łukasz Kuciński

Hubert Rojecki

Malwina Warniełło

 

 na maila klasy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do czwartku 07.05 do godz.19.00

Jeśli mają państwo jakieś problemy techniczne lub jakiekolwiek inne sprawy proszę pisać na maila klasy. W tytule proszę wpisać moje nazwisko lub j. angielski.

Pozdrawiam serdecznie,

Życzę miłego tygodnia!

Monika Kuchcińska