Drodzy Rodzice,

przedstawiam zadania do dalszej pracy.

 

Czwartek 02.04.2020 r.

Temat: Wiosna w sztuce.

1.Dziecko ogląda reprodukcje obrazów Józefa Chełmońskiego: Bociany, Kaczeńce i próbuje odgadnąć, co przedstawiają.

 

2.Słuchanie wiersza „Kaczeńce”-

Dziecko ogląda zdjęcia kaczeńców, opisuje ich wygląd, porównuje z obrazem.

3. „Barwne kwiaty”– wykonanie pracy plastycznej ( wydrukować lub narysować szkice kwiatów wiosennych, które następnie wypełniamy kolorowym papierem. W tym celu wydzieramy z kolorowego papieru, wycinanki lub bibuły odpowiedniej wielkości skrawek, po czym przyklejamy go we właściwym miejscu. Ważne jest, aby papier nie wychodził poza obręb kwiatu.)

 

4.Praca w książce Plac zabaw Cz.3

str.34 - przeliczanie elementów na ilustracji, podawanie właściwych liczb,

str.34 b- wskazywanie obrazków zapamiętanych z poprzedniej strony , podawanie liczb;

5.Rozwiąż łamigłówki:

Kwiatowe sudoku 

Znajdź 5 różnic 

Wiosenny labirynt 

6.Poćwicz:

Dodawanie

Uczymy się liczyć. Liczba 10

 

Piątek 03.04.2020 r.

Temat: Żegnamy Marzannę.

1.Rodzic opowiada dziecku o starym ludowym zwyczaju – topieniu marzanny:

Od dawna w różnych regionach Polski znane są obrzędy, związane z topieniem marzanny. Marzanna to kukła, wykonana najczęściej ze słomy, ubrana w biały strój. Była symbolem zła, choroby i srogiej zimy, przez którą cała przyroda zasnęła pod grubą warstwą śniegu. Ludzie czekając na nadejście wiosny, palili i wrzucali marzannę do wody. Uważano, że utopienie marzanny spowoduje nadejście wiosny. Marzannę wynoszono ze wsi całą gromadą. Robiono to po zabawie albo w jej trakcie. Niesiono ją, trzymając wysoko, a następnie wrzucano do wody. Wierzono, że oddanie marzanny władcom wód, spowoduje urodzaj na polach.

2. Obejrzyj zdjęcia marzanny 

3. „Żegnamy marzannę”- zabawa językowa, ćwiczenie pamięci. Rodzic zaczyna zabawę, mówiąc: Razem z marzanną żegnamy… i podaje nazwę przedmiotu lub zjawiska, które odchodzi z odejściem zimy, np. Razem z marzanną żegnamy śnieg. Następnie dziecko powtarza zdanie i dodaje kolejne słowo. Rodzic powtarza zdanie wypowiedziane przez dziecko i dodaje kolejne skojarzenia.

4. Litera G,g.

Na środku kartki napisz literkę G,g - po prawej stronie literki narysuj przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską g, a po lewej stronie przedmioty, których nazwy kończą się głoską g. Podziel nazwy tych obrazków na sylaby i głoski.

5.Posłuchaj piosenki „Marzanna” 

6. A teraz czas na relaks. Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia. Miłej zabawy! 

7. Poćwicz czytanie zadania na str.4, 5,6 (litera g).

 

Dla chętnych: Wykonaj według własnego pomysłu kukiełkę marzanny.

 

Pozdrawiam serdecznie.

M. Cieśluk