Drodzy Rodzice,
przedstawiam zadania do dalszej pracy.
Czwartek 02.04.2020 r.
Temat: Wiosna w sztuce.
1.Dziecko ogląda reprodukcje obrazów Józefa Chełmońskiego: Bociany, Kaczeńce i próbuje odgadnąć, co przedstawiają.
2.Słuchanie wiersza „Kaczeńce”-
Dziecko ogląda zdjęcia kaczeńców, opisuje ich wygląd, porównuje z obrazem.
3. „Barwne kwiaty”– wykonanie pracy plastycznej ( wydrukować lub narysować szkice kwiatów wiosennych, które następnie wypełniamy kolorowym papierem. W tym celu wydzieramy z kolorowego papieru, wycinanki lub bibuły odpowiedniej wielkości skrawek, po czym przyklejamy go we właściwym miejscu. Ważne jest, aby papier nie wychodził poza obręb kwiatu.)
4.Praca w książce Plac zabaw Cz.3
str.34 - przeliczanie elementów na ilustracji, podawanie właściwych liczb,
str.34 b- wskazywanie obrazków zapamiętanych z poprzedniej strony , podawanie liczb;
5.Rozwiąż łamigłówki:
Kwiatowe sudoku
Znajdź 5 różnic
Wiosenny labirynt
6.Poćwicz:
Dodawanie
Uczymy się liczyć. Liczba 10
Piątek 03.04.2020 r.
Temat: Żegnamy Marzannę.
1.Rodzic opowiada dziecku o starym ludowym zwyczaju – topieniu marzanny:
Od dawna w różnych regionach Polski znane są obrzędy, związane z topieniem marzanny. Marzanna to kukła, wykonana najczęściej ze słomy, ubrana w biały strój. Była symbolem zła, choroby i srogiej zimy, przez którą cała przyroda zasnęła pod grubą warstwą śniegu. Ludzie czekając na nadejście wiosny, palili i wrzucali marzannę do wody. Uważano, że utopienie marzanny spowoduje nadejście wiosny. Marzannę wynoszono ze wsi całą gromadą. Robiono to po zabawie albo w jej trakcie. Niesiono ją, trzymając wysoko, a następnie wrzucano do wody. Wierzono, że oddanie marzanny władcom wód, spowoduje urodzaj na polach.
2. Obejrzyj zdjęcia marzanny
3. „Żegnamy marzannę”- zabawa językowa, ćwiczenie pamięci. Rodzic zaczyna zabawę, mówiąc: Razem z marzanną żegnamy… i podaje nazwę przedmiotu lub zjawiska, które odchodzi z odejściem zimy, np. Razem z marzanną żegnamy śnieg. Następnie dziecko powtarza zdanie i dodaje kolejne słowo. Rodzic powtarza zdanie wypowiedziane przez dziecko i dodaje kolejne skojarzenia.
4. Litera G,g.
Na środku kartki napisz literkę G,g - po prawej stronie literki narysuj przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską g, a po lewej stronie przedmioty, których nazwy kończą się głoską g. Podziel nazwy tych obrazków na sylaby i głoski.
5.Posłuchaj piosenki „Marzanna”
6. A teraz czas na relaks. Zakręć kołem i wykonaj ćwiczenia. Miłej zabawy!
7. Poćwicz czytanie zadania na str.4, 5,6 (litera g).
Dla chętnych: Wykonaj według własnego pomysłu kukiełkę marzanny.
Pozdrawiam serdecznie.
M. Cieśluk