Obejrzyj materiał dotyczący płazów, zwróć uwagę na budowę płazów, podział płazów, środowisko życia, przystosowania do życia w wodzie i na lądzie oraz rozmnażanie i rozwój płazów.

lekcja o płazach https://www.youtube.com/watch?v=9eJEvH7m3Tc

Polecam film o płazach tu zobaczysz płazy w ich środowisku życia, nauczysz się je rozpoznawać, poznasz zwyczaje płazów, ich znaczenie i ochronę. https://www.youtube.com/watch?v=NM7cUXLBgKs

Do zeszytu wpisz poznane płazy ogoniaste i bezogonowe.

Jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś/nie zrobiłaś napisz w zeszycie:

Jakie znaczenie mają płazy w przyrodzie i dla człowieka (podpowiedź podręcznik str. 101)

Jeżeli masz pytania napisz je i prześlij mailem, potwierdź wykonanie zadania mailem, pozdrawiam J Zawadzka.

W tym trudnym czasie, kiedy musimy być w domu warto czytać książki ( różne - nie tylko lektury), ale także można je wykorzystać do różnych ciekawych zajęć. Na początek kilka propozycji wyszukanych w Internecie. Na początek zabawa bricolage czyli tworzenie opowieści przy użyciu dostępnych materiałów.

Zasady:

  1. Przygotuj trzy pudełka.

  2. Do pudełka numer jeden włóż zapisane słowa - tytuły książek, imiona głównych bohaterów, nazwy bajkowych miejsc.

  3. Do drugiego większego pudła włóż rekwizyty, które występują w znanych bajkach - mogą być rzeczywiste lub narysowane, napisane lub wydrukowane.

  4. W trzecim pudełku przygotuj jakie tylko chcesz przedmioty codziennego użytku – patelnia, ołówek, kubek itp.

  5. Kiedy już to przygotujesz to możesz zacząć zabawę. Z zamkniętymi oczami po kolei każdy losuje po jednym przedmiocie z każdego pudełka i układa swą opowieść.

Można też czytać książki, zwłaszcza wiersze z podziałem na role, albo wykonać ilustracje do ulubionych książek. Pomysłów jest wiele: wykonanie zakładek do książek przy wykorzystaniu różnych technik i materiałów,  a może wymyślimy co by było gdyby dowolna bajka zakończyła się inaczej...  Dużo zdrowia i optymizmu. W. Litwin

Temat: Kto jest kim? 
Na dzisiejszej lekcji powtórzymy pojęcia związane z pokrewieństwem. Zapraszam Was do rozwiązania ćwiczenia interaktywnego. Zadanie polega na połączeniu nazwy pokrewieństwa z odpowiednimi wyjaśnieniami. Kliknij poniższy link. Żeby sprawdzić, czy poprawnie rozwiązaliście zadanie wybierzcie SUBMIT ANSWERS. Chętni mogą wpisać się na tablicy LEADERBOARD. Miłej pracy.

https://wordwall.net/resource/1004496/wd%c5%bc/pokrewie%c5%84stwo

Temat: Kto jest kim? 
Na dzisiejszej lekcji powtórzymy pojęcia związane z pokrewieństwem. Zapraszam Was do rozwiązania ćwiczenia interaktywnego. Zadanie polega na połączeniu nazwy pokrewieństwa z odpowiednimi wyjaśnieniami. Kliknij poniższy link. Żeby sprawdzić, czy poprawnie rozwiązaliście zadanie wybierzcie SUBMIT ANSWERS. Chętni mogą wpisać się na tablicy LEADERBOARD. Miłej pracy.

https://wordwall.net/resource/1004496/wd%c5%bc/pokrewie%c5%84stwo

 

Klasa 5 a

Temat : Pogoda a klimat

Proszę przeczytać temat ze strony 102-107 i dokończyć  w zeszycie przedmiotowym zdania :

  1. Pogoda jest to ………………………
  2. Składniki pogody :
  3. ……………………… b. ……………………… c. ……………………… d ………………………… e. ………………………..
  4. Klimatem nazywamy - ………………………………………
  5. Klimatogram – jak odczytujemy s. 104

Proszę obejrzeć film na e-podręczniku : https://epodreczniki.pl/a/film/DNAcB9mN3

  1. Jak obliczyć średnią roczną temperaturę powietrza i roczną sumę opadów s. 105

Amplituda temperatury jest to różnica między najwyższą  a najniższą temperaturą roku , np.

styczeń 5°C    czerwiec 25°C  -  obliczamy średnią roczną amplitudę temperatur  25°- 5°=20 °C

  1. Zadanie 3 s.107

Termin  wykonania  27.03.20r. Miłej pracy życzę :)