1. Temat: Imiesłowy - wprowadzenie. 
  2. Proszę przeczytać informacje z podręcznika str. 282 i zrobić notatkę w zeszycie.
  3. Zapiszcie w zeszycie zadanie  z podręcznika 1ab str. 283
  4. Proszę zajrzeć do nuadu.
  5. Jeśli macie jakiekolwiek pytania, na które mógłbym odpowiedzieć - proszę pisać adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
  6. Jeśli dostanę zdjęcie/zdjęcia z notatką i ćwiczeniem, wstawię "+" za pracę domową (6"+" to ocena celująca za pracę domową - tak jak było zawsze) Proszę pisać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - w temacie: "język polski , imię i nazwisko" do 01.04.2020r. godz. 8.00

Temat: Pisownia rz i ż - ćwiczymy ortografię

 

Wykonaj zadania w podanej kolejności:

1. Przepisz do zeszytu z niebieskich ramek z podręcznika str.221-222 tylko te zasady i wyjątki, które dotyczą pisowni rz i ż (nie przepisywać zasad i wyjątków, dotyczących pisowni ch i h).

2. Wykonać zadanie 4 a,b,c z podręcznika str 222 (proszę we wszystkich poleceniach skupić się na wyrazach z rz i ż np. 4a Przyjrzyj się ilustracji i zapisz wyrazy z rz i ż itd.

3. Sprawdź zdobytą wiedzę na stronie NUADU do 30.03.2020r. do godziny 14.00 

W poniedziałek sprawdzę jak poradziliście sobie z podanymi zadaniami i ocenię Was (potraktujcie tą pracę poważnie i przygotujcie się do niej solidnie!)

 

Temat: Kiedy spotkam poszkodowanego... "Przypowieść o miłosiernym Samarytaninie"

1.Proszę przeczytać tekst ze str. 316-317

2. Przepisać z żółtej ramki informację o przypowieści str.317

3. Wykonaj ustnie polecenie 1 str 316 z podręcznika

4. Wykonaj pisemnie w zeszycie do 01.04.2020 zadanie 2, 3a,c, 4a str.317

Ważne: Proszę wszystkie zadawane prace wykonywać na biężąco, natomiast wysyłać na maila klasowego tylko te, o których wcześniej napiszę, że należy wysłać.

Na razie planuję sprawdzić i ocenić zadania z NUADU- zadane na 30.03.2020r.

Musicie odpowiedzialnie podejść do wykonywanych poleceń i angażować się w pracę wykonywaną w domu, ponieważ po powrocie do szkoły będzie trudno nadrobić zaległości. Serdecznie Was wszystkich pozdrawiam.

Ten czas, który Państwo spędzacie w domu razem z dziećmi można wykorzystać na wspólne czytanie różnych książek. Jak czytać, żeby zainteresować dziecko ? Można wykorzystać różne sposoby czytania tak, żeby było ono ciekawe i inspirujące. Jednym z nich jest czytanie dialogowe czyli po prostu czytanie i rozmawianie z dziećmi o przeczytanych fragmentach, ilustracjach do tekstu i pytanie o ich opinię. Szczególnie jeśli czytamy książki popularnonaukowe - wtedy dziecko będzie skuteczniej nie tylko uczestniczyć, ale też więcej się nauczy i zapamięta. Warto w trakcie czytania pamiętać o kilku zasadach:

- czytaj małe fragmenty książki i zadawaj do nich pytania otwarte czyli takie, które rozpoczynają się od słów - co, kto, jak, kiedy, dlaczego, gdzie, z jakiej przyczyny. Cenne są także w czytaniu dialogowym pytania o opinie.

- wspólnie oglądajcie ilustracje

- zachęcaj dzieci do dyskusji i zadawania pytań do do tekstu, zgadywania zagadek

A jeśli masz taką możliwość, poproś dzieci, żeby samodzielnie znalazły w książce jakąś informację.

Kolejnym pomysłem to czytanie tak zwane wrażeniowe czyli chłonięcie książki wszystkimi zmysłami. Tą metodę proponuje Małgorzata Swędrowska. To bardzo atrakcyjna metoda zapoznawania dzieci z literaturą - polegająca na tym, że tekst czytanej książki przeplata się z różnymi zabawami, tańcem i innymi aktywnościami, które czynią czytanie przyjemniejszą i bardziej zapadającą w pamięć przygodą. W ramach czytania wrażeniowego dziecko może dopowiadać do tekstu określone brakujące słowa, wykonywać konkretne gesty, wyrażać swoje uczucia przy pomocy klaskania, tupania, mimiki i ruchu. Istotne jest, żeby książka wywołała w nim emocje i wrażenia, którymi potem może podzielić się z rodzicem. Dzięki czytaniu wrażeniowemu dziecko potrafi dłużej skupić się na tekście i nawiązuje też bliższą relację zarówno z bohaterami książki, jak i z rodzicem.

Mamy nadzieję, że zaproponowane pomysły na wspólne czytanie pomogą Państwu ciekawie i pożytecznie spędzić wspólny czas z dzieckiem oraz zachęcić je do czytania książek.

Walentyna Litwin, Marzanna Szumkowska nauczyciele bibliotekarze

Drodzy Uczniowie!

W dniach 31 marca – 1 kwietnia 2020 roku odbędzie się próbny egzamin ósmoklasisty przygotowany przez Centralną Komisję Egzaminacyjną. Materiały zostaną udostępnione na stronach www.cke.gov.pl oraz www.oke.lomza.pl  według następującego harmonogramu:

- 30 marca br. (poniedziałek), ok. godz. 9:00 – język polski

- 31 marca br. (wtorek), ok. godz. 9:00 – matematyka

- 1 kwietnia br. (środa), ok. godz. 9:00 – języki obce nowożytne wraz z nagraniem w formacie mp3 do zadań na rozumienie ze słuchu

Wskazane jest, aby  – po pobraniu materiałów ze strony CKE lub OKE w Łomży – rozwiązać zadania w domu w takim czasie, jaki jest przeznaczony na wykonanie zadań na egzaminie, zapisując swoje rozwiązania w „zeszycie rozwiązań”, który następnie prześlecie swoim nauczycielom do sprawdzenia w dniu, w którym odbywał się egzamin, do godziny 12.00.

Jeśli ktoś z Was nie będzie miał dostępu do Internetu, arkusz egzaminacyjny będzie można pobrać ze szkoły. Proszę pamiętać, że arkusze egzaminacyjne uzupełniacie w warunkach domowych, zadbajcie o to, by postępować zgodnie z instrukcją. Liczę na Waszą samodzielność i odpowiedzialność.

Wyniki egzaminu próbnego przekażą Wam nauczyciele po sprawdzeniu arkuszy, w ustalonym przez nich terminie, po 8 kwietnia 2020 r.

Powodzenia

Dyrektor szkoły